"Frustration of teaching us the meaning of life. Continue our struggle despite facing resistance by the resistance in your life."

Sunday, April 10, 2011

TERIMA KASIH CINTA~

ASSALAMUALAIKUM...

terima kasih cinta...
itulah ayat atau kata-kata yang paling sesuai untuk pertemuan yang setelah sekian lama aku nantikan...



HEZRIK NURAIMAN BIN MOHD HERMAN
nama kpd seorg lelaki yang pernah memberi aku peluang untuk aku merasai APA ITU CINTA..
sepanjang kami mengenali antara satu sama lain, tidak pernah sekali pun DIA menyatakan niatnya untuk menjadi pasangan aku...
tetapi hubungan kami terjalin begitu saja dan itu membuatkan kami pasangan yang istimewa..

pada mulanya, aku merasa terlalu rendah diri untuk mengenali DIA dengan lebih dekat lagi kerana paras rupa DIA yang pada aku tidak sepadan untuk bersama aku.
apalah sangat rupa aku nak dibandingkan dengan kekacakan DIA yang jauh lebih baik dari aku.
itulah penghalang utama antara aku dan DIA..
hubungan kami sebelum ini putus adalah kerana PENGHALANG itu...
pada waktu itu, aku sering mengutarakan masalah itu kepada DIA,.
malah berhasrat untuk melepaskan DIA kepada wanita lain...

sejak pada itu, aku sering bertengkar dengannya..
aku tak faham kenapa penghalang itu menjadikan aku tidak boleh bersama DIA..

TETAPI
sewaktu DIA pergi meninggalkan aku, sejak itu aku mula belajar BAGAIMANA UNTUK MENGHARGAI INSAN YANG TELAH MENYAYANGI KITA..


insan kedua iaitu NADHIRAH HANI BINTI ZULKEFLI...
inilah insan yang sering memberi aku semangat dan nasihat untuk meneruskan hidup selepas aku berpisah dengan DIA...
pada tahun 2010, aku selalu merasa kecewa setiap kali memikirkan perpisahan aku dengan DIA...
aku selalu cakap pada nad(NADHIRAH HANI BINTI ZULKEFLI)
bahawa aku terlalu menyayangi DIA dan aku sanggup tunggu DIA walau apa pun berlaku,..
sifat dan sikap DIA membuatkan aku sayangkan DIA dan merasakan DIA adalah lelaki yang takkan pernah aku jumpa lagi.

~

TETAPI,..
pada saat, waktu dan ketika ini, DIA muncul kembali tanpa diduga kehadirannya..
aku seperti di dalam mimpi..
DIA kembali menyatakan hasratnya untuk membuka lembaran baru bagi HUBUNGAN kami ini...

pada hari jumaat bersamaan 1 April 2011, DIA telah meletakkan aku sebagai
TUNANG DIA di FACEBOOK.
aku terharu apabila DIA melakukan sedemikian..

TAPI,
aku mempunyai satu masalah yang DIA sendiri pun tidak tahu..
CINTA YANG SELAMA INI DIA BERIKAN KEPADA AKU DARI MULA PERKENALAN KAMI, TIDAK LAGI AKU MILIKI DAN RASAI SETELAH KAMI BERPISAH PADA TAHUN LALU.
AKU TIDAK TAHU MENGAPA SEMUA INI TERJADI.
IA BAGAIKAN SEKELIP MATA TERJADI.
AKU TIDAK MINTA UNTUK TIDAK MENYAYANGI DIA LAGI.

TETAPI,...
ada satu hari itu, aku bermimpi yang aku mencari DIA sampai ke JOHOR.
DAN AKHIRNYA, aku bertemu dengan DIA..
tapi di dalam realiti aku tidak berpeluang untuk bertemu dengan DIA walau sekali dalam hidupku..
ini bermakna selama aku mengenali DIA, aku tidak pernah bersemuka dengan DIA walau mendengar suara DIA sekalipun..

aku tidak kisah semua itu tidak aku tempuhi selama aku berkenalan dengan DIA...
malah aku bersyukur, DIA masih memaafkan aku lagi..

HANYA MAAF YANG AKU HARAPKAN SELAMA INI DARI DIA...
KERANA AKU TELAH BANYAK BERBUAT DOSA TERHADAP DIA,

aku memberitahu masalah aku ini kepada kawan rapatku dan mimpi itu juga aku ceritakan kepadanya..
kawan aku kata hati aku memaksa diri aku untuk melupakan DIA padahal sebenarnya aku tidak ingin melupakan DIA mahupun berhenti menyayangi DIA..

this post is dedicated for HEZRIK NURAIMAN BIN MOHD HERMAN
~
ANDAI HENZ SENTIASA MENIKUTI BLOG TIQAH, POST INI ADALAH ISTIMEWA UNTUK HENZ.
TIQAH NAK HENZ TAHU APA YANG TIQAH RASA SELAMA KITA BERKENALAN SEHINGA HARI INI.
TIQAH TIDAK PERNAH MEMBENCI HENZ MAHUPUN BERPALING DARI HENZ.
MALAH TIQAH MAHU HUBUNGAN KITA LEBIH BERMAKNA SAMA SEPERTI ORANG LAIN,
TAPI ANDAI KATA HASRAT TIQAH ITU BUKAN TAKDIR YANG DITENTUKAN ALLAH S.W.T., TIQAH TERIMA DENGAN HATI YANG IKHLAS..
MUNGKIN TIQAH DAH USAHAKAN YANG TERBAIK UNTUK HUBUNGAN KITA TAPI KETETAPAN ALLAH S.W.T. TIDAK SAMA SEPERTI YANG TIQAH RANCANGKAN.

SELAMA KITA KENAL, SERING KALI TIQAH MELUKAKAN HATI HENZ DAN TIDAK PERNAH TIQAH SERIK UNTUK BERHENTI MELUKAKAN HATI HENZ..
~
TETAPI KALI INI, SEJUJURNYA DARI HATI TIQAH, TIQAH INGIN MEMINTA MAAF ATAS SALAH TIQAH SELAMA INI TERHADAP HENZ..
MUNGKIN BANYAK PERKARA YANG HENZ TAK SUKA PADA DIRI TIQAH.

TIQAH TAK PERNAH MINTA HENZ SEDIAKAN TIQAH RUMAH YANG BESAR, KERETA YANG MEWAH, TELEFON BIMBIT YANG MAHAL ATAUPUN EMAS PERTAMA YANG MAHAL..

APA YANG TIQAH HARAPKAN CUMA BERI TIQAH PELUANG UNTUK MEMAHAMI HENZ DENGAN SEBETUL-BETULNYA..