"Frustration of teaching us the meaning of life. Continue our struggle despite facing resistance by the resistance in your life."

Sunday, April 24, 2011

sedih~

itulah tajuk yg aku nak luahkan...
aku tak sangka orang yang dikatakan "KAWAN BAIK" malangnya jauh panggang dari api.
baru aku nampak perubahan dia selama ini.
aku ingat bolehlah jadi best friend forever aku.
betullah kata-kata seorang kawan aku ini, katanya "kawan baik adalah kawan yang paling senang menyakitkan hati kita".
aku tak fahamlah, selama ini aku ajak dia keluar, tak boleh sesaje nak follow.
tapi bila dia yang ajak kita keluar bukan mainlah nak sangat kita follow dia.
kalau apa je yang dia plan, dia semangat tapi kalau plan kita nak ajak dia keluar ada je alasan.
then, bila dia keluar dengan orang lain bukan nak inform kat aku.
memang bikin aku PANAS HATI lah macam ini.
tup, tup.. profile pic kat facebook dia da tukar photo baru. photo pulak photo keluar dengan orang lain.
sebelum ini, aku ada ajak dia keluar pergi PWTC. pergi pesta buku antarabangsa tapi ini yang dia kata " tiqah, esok aku tak dapat follow kau. mak aku ada tempahan kuih untuk hari sabtu, lepas zohor".
itu apa yang dia kata, ok aku terimalah alasan dia itu.
tadi pukul 5:30 petang, aku online facebook and blog aku ini.
menyirap darah aku bila aku baca new post dia. dia pergi tengok kawad kaki di sekolah.
tak ada pun dia cakap dengan aku yang dia tak nak follow aku sebab nak pergi tengok kawad kaki. dia bagi alasan mak dia ada tempahan kuih.
tolonglah ya, janganlah nak bagi alasan lain sedangkan apa yang nak dilakukan itu lain.
kalau terus terang dengan aku, tak berdosa pun. aku pun tak da lah nak kecil hati sangat kalau terus terang tapi kalau tak inform langsung, memang lah cari masalah.

entahlah.. aku sampai tak tahu nak cakap apa lagi.
bukan sekali dia buat aku macam ini. dah banyak kali. tapi bukanlah situasi yang sama.
kalau kau tak nak follow aku, cakap awal-awal. terus terang je, "tiqah, aku tak boleh follow ko sebab aku nak pergi tolong junior-junior aku di pertandingan kawad". itu je. aku tak minta pun dia sediakan untuk aku transport nak pergi PWTC itu.

aku tahu aku dah buat salah dengan dia dan aku memang tak patut cerita dengan orang lain
tapi orang yang cerita itu orang yang rapata dengan dia juga. aku tak tahu. anyway, aku minta maaf lah dengan dia kalau selama ini aku tak menjadi kawan yang setia and baik.
aku tahu aku tak jadi kawan yang cukup baik untuk dia. aku minta maaf sekali lagi, kawanku.

selepas ini, dia tak perlulah cerita apa-apa yang penting dengan aku lagi. aku sekadar kawan untuk bergelak ketawa sudah mencukupi bagi diriku. aku tidak minta untuk dijadikan kawan baik korang semua. terima kasih selama ini kerana telah menjadi kawan aku. aku hargai korang semua sebagai kawan aku.