"Frustration of teaching us the meaning of life. Continue our struggle despite facing resistance by the resistance in your life."

Thursday, April 28, 2011

congratulations my friends!!!

Ungkapan yang paling sesuai dan tepat sekali untuk kawan-kawan Aku yang berjaya mendapat tempat di kolej matrikulasi.

"Kawan, aku doakan kau mendapat kejayaan yang sempurna dan menjadi orang yang berjaya suatu masa nanti. Ambillah peluang ini untuk kau menonjolkan diri agar kau yakin dalam setiap perkara di sana. Kau akan bertemu dengan situasi yang baru sama sekali dalam apa jua perkara. Kau carilah sahabat baru yang dapat membimbing kau untuk menjadi lebih baik dari sekarang. Kawan biar seribu, kasih biarlah satu. Itulah ungkapan yang kau perlu mengerti. Aku di sini sentiasa mendoakan yang terbaik untuk kau di sana. Cari dan tambahkanlah ilmu di dada, tidak kira ilmu dunia mahupun ilmu akhirat. Sesungguhnya kita dituntut untuk mencari ilmu walaupun hayat masih panjang"

Ini adalah pesanan aku kepada kawan-kawan aku yang berjaya menyambung pelajaran. Tidak ada sebarang hadiah ataupun barang yang dapat aku berikan kepada korang tetapi hanyalah doa yang dapat aku kirimkan untuk korang bawa ke sana nanti.

Mungkin suatu masa nanti kita akan bertemu lagi setelah kita semua menjadi orang yang berjaya. Mungkin ada kawan-kawan aku yang menjadi doktor, jurutera, arkitek, guru, dan sebagainya.

Semoga Allah S.W.T. bersama kita semua di mana jua kita berada. Memintalah kamu kepada tuhan-Mu iaitu Allah S.W.T. dan tunaikanlah perintah-Nya tanpa ragu.
amin...