"Frustration of teaching us the meaning of life. Continue our struggle despite facing resistance by the resistance in your life."

Wednesday, April 27, 2011

THE BEST WAY I DO :D

ini adalah cara yang SANGAT SANGAT terbaik buat diri aku kali ini.
tiada apa yang akan aku fikirkan lagi walau tentang dia sekalipun tidak akan ada.
aku takkan buka facebook dia lagi setiap kali aku "online".
aku takkan hiraukan lagi apa yang akan terjadi kepada dia mahupun eyrah.

"ya Allah, terima kasih kerana memberi aku jalan yang terbaik untuk aku melupakan dia selama-lamanya. walaupun aku tutup "facebook" aku buat selamanya, aku tetap akan berhubung dengan sahabat-sahabat aku melalui telefon. aku sayangkan keluarga aku, kawan-kawan aku dan yang paling utama aku sayang adalah ALLAH S.W.T. dan NABI MUHAMMAD S.A.W.."

sekarang jam menunjukkan pukul 9.30 malam, 3 minit telah berlalu. pada 9.27 malam, pesanan terakhir aku kepada HENZ melalui sistem pesanan ringkas(SMS).

pada pukul 8.45 malam, sms pertama datang dari dia.
aku baca dengan tabah dan membalas dengan tulus ikhlas dari hati aku.

"terima kasih, henz. terima kasih kerana masih sudi membalas sms tiqah tapi tiqah tak dapat teruskan hubungan ini. setiap kali selepas solat, tiqah berdoa untuk henz agar henz dijodohkan dengan wanita yang sempurna di mata dan hati henz."

itu sahaja yang dapat aku katakan kepada dia.
pada saat aku menulis blog ini, aku tidak lagi mengalirkan air mata aku seperti sebelum ini yang mana setiap kali aku teringatkan dia, menulis tentang dia, berfikir tentang dia, aku akan menitiskan air mata.
tetapi kali ini, saat ini, waktu ini dan ketika ini aku tidak lagi membenarkan kesedihan berkuasa di dalam hati aku.
aku juga telah bersedia untuk menghadapi cabaran di luar sana tanpa memikirkan soal hati dan perasaan lagi.
biarlah dia bahagia dengan orang yang tersayang.

aku tidak mahu memberi luka yang sama dan menyiksa hati aku lagi.
cukuplah selama ini hati aku terseksa dengan pelbagai fitnah dan tohmahan.

"kepada blogger-blogger yang membaca atau terbaca ataupun tersinggah dan terbaca, tolong doakan aku agar tidak dipertemukan dengan lelaki yang amat aku sayangi, HEZRIK NURAIMAN BIN MOHD HERMAN. aku nak blogger-blogger di sini tahu bahawa aku tidak sempurna untuk dirinya. biarlah kebahagiaan dia dimenangi oleh wanita yang cukup sempurna berbanding aku."

aku harap ini adalah "post" aku yang terakhir tentang dia.
aku tidak mahu "post-post" akan datang, bercerita tentang dia lagi.
sampai di sini sahaja watak aku di dalam hidup dia.

p/s: kepada kawan-kawan aku, jangan tanya kenapa aku "deactivated" facebook aku ok. faham-faham sendirilah ye. aku sayangkan korang semua. koranglah yang membantu aku selama ini dalam apa jua masalah aku. kalau rindukan aku, call/message aku ok. :D