"Frustration of teaching us the meaning of life. Continue our struggle despite facing resistance by the resistance in your life."

Wednesday, May 4, 2011

Bukan Kehendak Aku


Assalamualaikum...
Terlebih dahulu, aku ingin mengucapkan berbanyak terima kasih kepada USTAZ DR. AZAHAR YAAKOB & USTAZAH NOR HAFIZAH MUSA. Mereka berdua adalah insan yang telah menyedarkan aku di saat aku memerlukan nasihat dan semangat untuk menempuh hidup ini di atas landasan islam itu sendiri. mungkin ini hikmah di sebalik Kem Remaja Soleh Remaja Sukses yang aku hadiri semalam. 
Kem itu sangat bermakna buat aku niarpun yuran pendaftarannya tidak semahal kem-kem yang lain tetapi nilai dari kem itu sangat sangat tinggi dan bermakna.
Selepas ini, Insya-Allah, aku mesti lakukan perubahan dalam hidup aku yang selama ini tidak menentu. 
"Ya Allah, ampunkanlah dosa-dosa aku selama ini sepanjang aku hidup di atas bumi yang diciptakan oleh Engkau. Sememangnya aku tidak layak untuk berjalan apatah lagi menjalani kehidupan seharian aku di bumi-Mu yang sangat hebat ini. Ya Allah, berilah aku kudrat yang cukup untuk aku menunaikan perintah-Mu, berilah aku hati yang suci lagi bersinar untuk aku terus bersujud kepada-Mu sehingga aku bertemu dengan-Mu. Ya Allah, sayangilah kedua ibu bapaku sepertimana mereka menyayangi aku, tempatkanlah mereka di kalangan orang yang beriman, bukakanlah pintu rezeki bagi mereka dan permudahkanlah segala urusan yang mereka lakukan. Ya Allah, perbetulkanlah niat kami dalam melakukan apa jua perkara atau kerja hanya kerana-Mu"


Di saat ini, aku ingin jujur bahawa aku masih teringatkan dia. Aku tak tahu mengapa tapi memang aku terlalu rindukan dia waktu ini. Hanya tuhan saja yang tahu apa yang aku rasa saat ini. 
Tidak sepatutnya ingatan aku melencong untuk mengingati dia tetapi aku mesti mengingati Allah S.W.T. yang telah menciptakan aku di dunia ini. 

"Ya Allah, aku telah melupai-Mu saat ini hanya kerana mengingati seorang kaum Adam dan tidak seharusnya itu berlaku. Maafkanlah aku, ya Allah. Aku tidak berniat untuk melupakan-Mu"

Walau aku mengingati dia saat ini, aku akan segera melupakan dia kerana aku tidak mahu mengejar cinta dari lelaki lagi. Cinta yang aku harapkan ketika ini hanyalah cinta Allah S.W.T..
Sesungguhnya aku memerlukan cinta yang abadi dan tidak pernah memberi luka serta parut di hati ini.