"Frustration of teaching us the meaning of life. Continue our struggle despite facing resistance by the resistance in your life."

Thursday, September 30, 2010

tupeng...

tupeng tu name kucing aku...
malam smalam dlm pukul 9.30 mlm, dia balik rumah...
suddenly aku terkejut sbb muka dia mcm kena langgar dgn kereta...
mata dia terkeluar sebelah kiri...
aku betul2 terkejut...
trus aku lari masuk bilik...
takut nak tengok muka dia...
tapi.........
lepas 10-15 minit, aku beranikan diri tengok muka dia...
kesian dia... terkial-kial nak berjalan sebab tak nampak...
sebelah mata je kot dia guna...
aku kesian tengok muka dia,...
tiba2 air mata aku mengalir tanpa berhenti tapi tak teresak2 pun...
aku kesian terlalu sangat dgn dia...
kena langgar dgn kereta tuh...
sakit...
hidung dia berdarah2...
mak aku terus call doktor yang pernah merawat dia sebelum nie...
mak aku cerita semuanya pd doktor tu...
doktor tuh pun bagitau yang kawan dia boleh wat operation nk buang mata tupeng...
rumah kawan doktor tu pulak jauh sgt...
kat kuala kubu baru...
mak aku ajak ayah aku pergi cuma utk tunjukkan jalan tetapi ayah aku tak nak...
tapi selepas dipujuk-pujuk, ayah aku tergerak hati nak pergi...
jauh gilerrrrrrrr........
btolak kul 10... dalam kul 12 sampai... doktor tu jemput kitorang kat depan pejabat mahkamah...
patu terus g rumah dia...
sampai je kat rumah dia, dia suruh keluarkan kucing tu bawa masuk ke rumah...
dia nk check apa yang patut...
lepas 5 minit dia cari peralatan2 yang diperlukan...
dia mula check tupeng...
dia cakap dia nk tengok dulu samada mata tupeng masih berfungsi atau tidak...
kalau mata tupeng xluka atau cedera, dia nak masukkan balik...
tapi sebelum tu kena bagi ubat penenang...
lepas 15 minit, dia pun cuba masukkan mata tupeng sbb dia kata mata tupeng xluka atau rosak apa pun...
then, dia tengah masukkan mata tupeng tu, aku tak tengok sbb aku seriau...
lepas 5 minit dia cuba masukkan, aku beranikan diri nak tengok gak...
dia kata dalam lubang biji mata tupeng tu, bengkak...
kalau bengkak space dalam lubang mata tu jadi sempit...
so kena tuam mata tupeng dengan ais...
masa doktor tu tuam... sambil tunggu doktor tu pun bersembang cerita macam2...
patu jam da pukul 1.. mak aku ajak ayah aku balik... sambil tu mak aku tanya bila boleh datang ambil balik tupeng...
doktor tu kata hari jumaat tapi masa dalam perjalanan nak balik dalam kereta, aku cakap kat mak aku yang kita ambil tupeng hari sabtu je lah sbb umi pun kerja...
maknanya.....
hari sabtu lepas habis kelas fizik aku di sekolah, terus pergi ambil tupeng...
aku berharap sangat dari semalam, supaya mata tupeng yang terkeluar tu boleh masuk balik dan boleh digunakan macam biasa...
aku rindu dekat tupeng....
tadi kat sekolah exam, aku bole jawab tapi asyik terfikirkan tupeng....
kesian kat dia....

TUPENG.... ALONG RINDU DEKAT TUPENG...
BILA TUPENG NAK BALIK... ALONG NAK PELUK TUPENG...
ALONG SAYANGKAN TUPENG...