"Frustration of teaching us the meaning of life. Continue our struggle despite facing resistance by the resistance in your life."

Thursday, November 5, 2009

assalamualaikum,

hari ini hari pertama aku melangkah masuk ke dalam blog ini...
aku melangkah ke sini dengan 1001 sebab...
pertama... aku ingin meluahkan masalah yang selama ini aku pendamkan..
kedua... kali keempat aku dilukai oleh lelaki..
yang selebihnya biarlah rahsia...
lelaki...
satu nama yang ingin selalu aku elak...
aku cukup masak dengan perangai lelaki...
tiada lelaki yang akan setia...
tiada lelaki yang akan menghargai wanita...
lelaki..
hanya sekadar nama...
hanya sekadar jantina...
hanya sekadar insan yang mementingkan diri...
aku sering berdoa agar Allah tunjukkan kepada aku, di mana lelaki yang menghargai wanita seadanya...
buat masa ini aku tidak jumpa lagi insan yang diharapkan...
aku mengambil keputusan pada saat ini, menutupkan pintu hatiku dari menyebut soal hati dan perasaan...
sampai akhir hayat aku pun, aku takkan pernah menyentuh soal hati dan perasaan...
cukup sekadar...
ibu...
bapa...
adik-adik...
teman-teman...
guru-guru...
jiran-jiran...
dan paling penting serta utama,
Allah S.W.T....
cinta Allah sahaja akan kekal selamanya...
hanya Allah yang akan menyintai hamba-Nya jika hamba-Nya menyintai-Nya sepenuh hati...
aku hanya percaya akan cinta Allah...
tiada cinta yang sehebat cinta kepada Allah...
aku tidak akan pernah sebut tentang lelaki sehingga akhir hayatku...
tiada lelaki yang akan menghargai wanita...
aku turut bersimpati kepada wanita-wanita yang ditinggalkan lelaki di atas perbuatan lelaki tersebut...
kenapa sifat lelaki begini???
tidak adakah seorang lelaki pun yang baik di dunia ini???